Karl Lind - Råd till min far om jag hade någon.


(ill: Måns Adolfsson).

En gång i tiden, när jag var en flitig tågpendlare, så fanns det böcker på tågen som hette Sourze. Det var lite som en provsmakning av det som ett par år senare, kom att ta över internet, blogghysterin. Folk skrev egna texter om allt mellan himmel och jord på nätet och sedan satte Sourze ihop det till underhållande läsning, att ha under resans gång.

Jag vill dela med mig av en text som betyder väldigt mycket för mig. Som ger mig hopp. Och ett leende medan jag läser. Texten, förvånade mig för att jag, på ett pessimistiskt vis, inte trodde att någon från det manliga släktet kunda tänka på det sättet. Jag är  tacksam att Karl visade motsatsen. Jag hoppas dessutom att hans roll, som en kärleksfull far, än idag går jättebra. Texten, ifrån Sourze 4, heter Råd till min far om jag hade någon, är skriven av Karl Lind, år 2001. Länk finns här.

Kommentarer

Åh ja, lämna gärna avtryck på detta inlägg:

Ditt fina Namn:
Remember me?

Din mail: (Syns inte för andra som läser).

Blogg?

Din Kommentar till Julia:

Trackback
RSS 2.0