We Heart Oscars

Hejje gullungar=) Jag tittade minsann på Oscarsgalan inatt. Jag höll mig vaken till ca 04.15 och tänkte att jag skulle titta på det sista sen. Jag vaknade runt 08. hehe. Oh well. Jag tänkte ge omdömen på flickornas klänningar. Wiho. Som en liten fashionista-wannabe. Hursomhelst tyckte jag att det var alldeles för mycket svala, lugna och trista färger. Visst var klänningarna i beige, grått, creme och vitt fina men inte när alla nästan bar samma färger. Suck.


Därför var det skönt när Natalie Portman kom i sin knallrosa klänning och visade hur man kan vara elegant  på ett mer vågat sätt. (tyvärr visar denna bilden inte klänning rättvisa, färgen var mer lysande än så.´) Tummen upp för Natalie och för färg =)


Angelina Jolie var klassisk som vanligt. Skönt att hon inte valde någon beige klänning men lite för säkert med en svart. Skärningen är jättefin vid bysten och smickrande men det är smyckena som livar upp. De såg lite plastiga ut på "nära" håll i TV men ser uppenbarligen bättre ut på bild. Annars såg hon och hennes Brad lite trötta ut. Jag tycker dessutom att slingorna i hennes hår fick se henne att se lite äldre ut. Hon borde satsa på en fyllig, varm och nötig brun hårfärg.


Jessica Biel. Hon körde på trist, neutralt och enkelt som vanligt. Någon verkar ha tutat i henne att hon ska ha kalla färger. Hon verkar inte passa i det, tycker jag. Det blir så livlöst. Jag tycker hon ska våga mer, denna klänning påminner lite för mkt om ett lakan utan passform. Egentligen varken bu eller bä men mycket gäääsp.


Jag gillade Beyoncés dress! Kul med något som sticker ut och får en att reagera bland allt enkelt och klassiskt. Den här klänningen är smickrande och ser, enligt mig, både kvinnlig och lyxig ut. Hon bär upp den galant. Mycket bra och vågat! Wiho.


Anne bar en svalt vacker klänning. Den skulle kunna vara nästintill tråkig men räddas av det varierande paljettmönstret. (även om det blir på gränsen på en bild, bättre på TV) Detta är en av få klänningar som är elegant utan att bli för enkel. Möjligen bar hon en lite för enkel frisyr.


Kate Winslet vann Oscar. Con'Grats=) Hon bar en svårburen klänning men hon får den att se ut som en lättburen en. Hon är avslappnad men sträcker stolt på sig på samma gång. Det ger verkligen henne en Wow-effekt. Hon ser stark och kvinnlig ut på samma gång. Mycket bra outfit på rätt person. Good work!!!

Fler åsikter kommer om fler klänningar. skojigt.
Bilderna: Posh24.se och Oscar.com.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag håller med! Tummen upp för Natalies klänning (rosa, heja!). De bleka varianterna är bara tråkig och Angelina skulle våga mer, hon är ju snygg i allt! Jessicas klänning ser ut som ett lakan, jaaa.



Tapas, snart? :) <3 Mihi.



2009-03-06 @ 12:05:58
URL: http://dareling.blogg.se/
Postat av: J

Du har så rätt, änglabarn =) Kul med de som vågar;)

Var du uppe o tittade?

klart vi kör tapas snart;) pusssspuss

2009-03-07 @ 20:05:44
URL: http://julesandcoffee.blogg.se/

Åh ja, lämna gärna avtryck på detta inlägg:

Ditt fina Namn:
Remember me?

Din mail: (Syns inte för andra som läser).

Blogg?

Din Kommentar till Julia:

Trackback
RSS 2.0