Halsus Ontus (Lite beklagan över hälsan. Går bra att ignorera...)

Ja, Min hals dödar mig. Inte så mycket på dagarna som på nätterna. Ca 3-4 nätter. Yumyum. Säkert sprutans fel. Så det känns bra att vara singel när man inte kan sova, stönar (inte den sortens stön...), hostar och suckar. Vid fyra gav jag upp och tog mig en ipren till wickning. Konstigt nog dödade den inte värken helt och hållet utan fick halsen att domna av lite.

Jag blev lite rädd ett tag att det skulle vara något men jag ringde ialla fall sjukhusrådgivningen idag och blev en aning lugnare. Hon rekommenderade t.ex. mkt vila (sa jag att jag inte kunde sova..?) vilket resulterade i att jag möblerade om. Eh (jag är bra på att lyssna..). Man vet ju inte om det har någon påverkan att sängen står under mitt kalla fönster. Så det är bara att kriga på med vitlök, vatten, varmt vatten med citron och honung. Inatt ska jag fasiken sova och vakna upp och klappa på min hals och kvittra; Aaah. Smooth. För på lördag ska jag har gäster. (I värsta fall får jag väl svepa en whisky och se vad som händer. Hehehe).

Jag är även tacksam över, tro det eller ej, att jag är ledig och kan vara zombie hemma. Själv.
Trist att skrämma kunder på jobbet liksom.


Kommentarer

Åh ja, lämna gärna avtryck på detta inlägg:

Ditt fina Namn:
Remember me?

Din mail: (Syns inte för andra som läser).

Blogg?

Din Kommentar till Julia:

Trackback
RSS 2.0