Värdefulla knep om handel fr kassörska till kund

Idag är det min sjätte kväll i rad som jag jobbar.
Mitt tålamod var lite kortare än vanligt igår t.ex.
Så jag hoppas de går bättre idag.  Då tänkte jag dessutom unna er lite tips på vad kassörskor gillar och inte gillar med kunder:

Plussidan:

+ När ni lägger era cigarettkort/snuskort/pantlappar/tanka-på-mobilen-kort etc. på sidan av kassa-apparaten.

+ När ni ställer varorna med streckkoden mot er själva på rad och gärna in mot kanten.

+ När ni drar kortet åt ett håll och sedan prövar även åt det motsatta hållet.

+ När ni storhandlar så går ni och packar medan varorna blir scannade och
sedan ber mig godkänna åt er så ni kan fortsätta packa.


+ När ni har hyrt film och lämnar fram den (innan 18.00), säger att ni hyrde den igår och väntar tålmodigt på att jag bekräftar att det stämmer innan ni går. Eller när ni står i kön och talar enkelt om att ni råkar ha böter på filmen, väntar tills jag bekräftar och sedan lugnt betalar.

+ När ni verkar vara på bra humör.




- När ni lägger era cigarettkort/snuskort/pantlappar/tanka-på-mobilen-kort etc. på bandet så kassörskan måste 1. slänga sig mot kortet så det inte glider iväg. 2. stänga av bandet för att det inte ska glida in under kassan.

- När ni ställer varorna längst mot kanten närmast er så de tyngre varorna slår till skärmen där ni ser vad det väger och kostar. När ni ställer varorna på hög så det blir stopp på bandet (T.ex. toapapper på bredden..) och andras varor blandas ihop för det blir sådant tryck och kunderna i kön tycker det är kassan som är konstig. Så får man undrande blickar om varför det tar sådan långt tid...

- När ni lägger kortet på kassan och säger: Nä, det går aldrig här. Överallt annars går det men inte här så du får dra det.
 
- När ni storhandlar och står och bara tittar på när jag scannar in era varor och de knappt får plats på bandet. Och ni står fortfarande kvar och tittar på.

- När ni ser att kassörskan har mycket att göra och slänger upp filmerna och praktiskt taget springer ut i affären. Eller när ni försöker argumentera emot om ni har fått böter på filmen.

- När ni verkar vara på dåligt humör och det går ut på stackars kassörskan (me).




Nämen det här blir nog en bra dag ;) Hahahahahaha.
För det mesta är ni ju riktigt trevliga kunder, eller hur?

Kommentarer

Åh ja, lämna gärna avtryck på detta inlägg:

Ditt fina Namn:
Remember me?

Din mail: (Syns inte för andra som läser).

Blogg?

Din Kommentar till Julia:

Trackback
RSS 2.0