Förlängd årstid.

Det märks att folk börjar förbereda sig.
inför hösten.

Reaplaggen i butikerna försvinner bort från hyllorna och gör plats åt mörka, ulliga höstkläder. Ingen bikini så långt ögat kan nå. kollegieblocken, pennorna oxh ryggsäckarna kommer fram också. Skolorna har börjat och regnet likaså.

Men på något underligt härligt sätt så kommer jag undan. Lite grann ialla fall. Jag som tänker och tänker bara mest hela tiden får äntligen pausa min vanliga-panik-över-mig-själv,-livet-och-staden och bara känna lite sommar. På riktigt. Det känns som om jag får en vecka längre sommar. Hur lyxigt är inte det? Åh, lyllos mig. Det känns bra. Det behövs. Så de klassiska frågorna som kommer, om vad man skall göra i höst. Dem kan jag bara ignorera alldeles leende. För först, först ska jag på en liten fin semesterresa. Åh, vad jag är värd det. Faktiskt. Få leva lite.


Kommentarer

Åh ja, lämna gärna avtryck på detta inlägg:

Ditt fina Namn:
Remember me?

Din mail: (Syns inte för andra som läser).

Blogg?

Din Kommentar till Julia:

Trackback
RSS 2.0