Back

Tillbaka från min lilla trip. Som vanligt är det blandade känslor angående hemkomsten. Lite lättnad och lite saknad. Jag har alltså besökt min syster och kusin i Leicester, England. Min älskade kusin visste inget så det blev en glad överraskning med andra ord. Mer om detta kommer.

Annars såg jag Imaginarium of Doctor Parnassus på bio där. Se den =) Otroligt fantasifull vilket man måste ställa om hjärnan för eftersom ju äldre man blir desto mer glömmer man bort fantasin på något underligt vis. Så denna är en bra reminder of att man borde tänka förbi verkligheten. Jag vill se den igen. Känns som om man lägger märke till fler saker då. Fantastiska skådespelarinsatser av; Heath Ledger, Johnny Deep, Jude Law och Colin Farrell för att nämna ett par. Heath dog ju under inspelningen av denna film och de tre skådespelarna tog då över hans roll. Och de gjorde det på ett utomordentligt sätt. Spelade karaktären i filmen som Heath skulle ha gjort kändes det som. De anamade hans skådespel så att säga.

Denna höst vill jag befinna mig i en mörk biosalong jämt. Jag vill se massa filmer. Bl.a:

- Midsommar.
- Up.
- 500 days of summer.
- This is It.
- Couples retreat.
- Veronika decides to die (läst boken).
- Twilight (möjligen).
- Till vildingarnas land.
- Avatar (jag dör. Som jag har längtat).
- The road (Min Viggo's back).
- Alice in Wonderland.


Kommentarer

Åh ja, lämna gärna avtryck på detta inlägg:

Ditt fina Namn:
Remember me?

Din mail: (Syns inte för andra som läser).

Blogg?

Din Kommentar till Julia:

Trackback
RSS 2.0