Det Adolf Hitler och jag skulle kunna ha gemensamt.

Nyss läste jag att Adolf Hitlers födelsedag var den 20 april. Kan det stämma, tänkte jag med en gnutta hopp...?
(Jag minns ju tydligt ett avsnitt där lille Bart fr Simpsons mobbades av sin Duffälskande far för att fylla år på samma dag som Hitler - den 15 juli). Och som vi alla vet, fyller ju fröken Jules den 15 juli. Så jag har tagit denna fakta fr Simpsons på blodigt allvar. Buhu.

Så föddes Mr. Hitler den 20 april eller 15 juli??? - Det är frågan...
Tack och lov kan man ju kolla upp detta mysterium hur lätt som helst på wikipedia:

Denne Karl hade sin speciella dag den 20 april (och fick förhoppningsvis inga presenter. Ond ond man..)
Så jag kan med gott samvete fira min födelsedag (och får förhoppningsvis många många presenter. God god kvinna).

Kommentarer

Åh ja, lämna gärna avtryck på detta inlägg:

Ditt fina Namn:
Remember me?

Din mail: (Syns inte för andra som läser).

Blogg?

Din Kommentar till Julia:

Trackback
RSS 2.0