Surmulens början på veckan börjar med en grå måndag.

Kallt. sur. pank. ful. betygskåt. besviken. illamående. lat. trött. långsint. Inte rätt måndag.

Okey, snacka om, klagodag idag. hahaha. Usch. Snälla någon, muntra upp mig med godis. Love candy.

Imorgon blir nog bättre. Idag kände jag ännu en gång  att jag aldrig riktigt når all the way up i mina studier. Det börjar bra, ger mig lite hopp och så kommer det som är avgörande: ja, då faller jag...men betygen är verkligen inte hela världen...(tänk om jag insåg det också).

Idag visade det sig att mina fotonegativ var borta. No! Extra ledsen blev jag då jag, under mitt letande och klagande, lyckades fantisera fram att dessa bilder var nog de bästa under heeela fotokursen. Mina små poserade änder, liksom. Ibland är man allt bra rolig. Precis som när man prövat ett plagg, går hem och tänker på det. I ens mind så är plagget - perfect! Sen nästa dag, tillbaka i verkligheten, not as good as you thought. känns det igen?

Jag gör alltid mina fotoramar sneda också, om jag ska återgå till klagandet.
Att det dessutom ska vara såååå svårt att framkalla filmrullarna gör ju saken bara ännu jobbigare. Så jag förberedder mig för morgondagens lektion genom att börja nojja...
...fast det skulle ju kanske faktiskt kunna gå bra imorgon. Förhoppningsvis!

Ja, Optimisktisk ska man väl vara. Imorgon är en bättre dag!
Fast kvällen skulle kunna bli bättre, t.ex. så skulle det kunna ligga en färgglad godispåse bredvid mig med yummieyummie candy...mmm.

Vad var det jag skulle göra nu? hm...Justja, studera vare jag skulle göra. Idag. Ikväll. Igen. Som vanligt. Oftast. Snart. Strax. Om en stund.
Nu. Alltid.

Ps. Lite gladare nu faktiskt.






Foto: Julia

Kommentarer

Åh ja, lämna gärna avtryck på detta inlägg:

Ditt fina Namn:
Remember me?

Din mail: (Syns inte för andra som läser).

Blogg?

Din Kommentar till Julia:

Trackback
RSS 2.0